Wednesday, July 1, 2009

Siapa dia Pro Kebajikan

Tanjung Malim- Sehingga kini Halim Din selalu mendapat email daripada ramai mahasiswa/i berkaitan siapakah di sebalik pro kebajikan. Bagaimanakah organisasinya . Apakah UPSIKINI adalah lidah rasmi bagi Pro Kebajikan ini.

Setakat yang Halim Din tahu, Pro Kebajikan ini merupakan salah satu daripada puak pro-Mahasiswa yang kononnya memperjuangkan nasib mahasiswa. Pro Mahasiswa ini agak kuat di beberapa universiti seperti di UM dan UKM. Di UPSI pula kerana tidak ingin dikatakan PRO-M, mahasiswa yang mendukung ideologi ini telah mengubah namanya menjadi Pro-Kebajikan. Kebanyakan ahli Pro-Kebajikan ini difahamkan daripada satu persatuan yang boleh dianggap elit. Oleh sebab itulah pemilihan AGM di Persatuan tersebut pasti menjadi berita paling hangat kerana Pro-Kualiti sudahpun menyediakan barisan pahlawannya untuk memenangi AGM persatuan tersebut nanti.

Pro-Kebajikan sehingga sekarang telah digerakkan oleh beberapa orang mahasiswa yang diketuai oleh beberapa orang MPP yang melaungkan slogan kebajikan semasa pRK dahulu. Mereka inilah sebenarnya pemimpin pro kebajikan yang disokong oleh media rasmi mereka UPSIKINI. Pro Kebajikan ini juga dikatakan sering mempromosikan diri mereka.

UPSI-Insider akan mendedahkan siapakah MPP yang melaungkan slogan kebajikan yang juga pemimpin atasan pro-kebajikan. Selain itu Upsi-insider sekarang sedang mengumpul maklumat mengenai beberapa mahasiswa yang sedang cuba mempromosikan diri untuk jawatan MPP. Kononnya daripada maklumat pengintip Upsi-insider mengatakan terdapat seorang mahasiswa sedang berkempen di blog sebauh persatuan yang boleh dikatakan elit dan aktif.

Sama-samalah kita nantikan.................
Halim Din.........

No comments:

Post a Comment