Monday, June 29, 2009

HANGAT SENSASI

Tanjung Malim- Pemilihan MT-MT setiap Persatuan semester ini pasti akan menjadi perhatian berikutan terdapat desas-desus menyatakan ada diantara bakal calon sudah berkempen awal. Kita juga difahamkan beberapa bakal calon ini mengunakan minggu suai kenal pelajar baru yang dikenali sebagai SMS sebagai medan kempen mereka.

Selain itu, pasti berlaku sesuatu yang panas kerana pemilihan AGM kali ini akan menyaksikan rentetan daripada Pilihanraya Kampus lepas yang menyaksikan pertembungan antara Pro-Kualiti dan Pro-Kebajikan. Menurut jurucakap pro-Kualiti yang mahu dikenali sebagai Hashim menyatakan pro-Kualiti pasti akan meletakan calon yang sesuai di dalam mana-mana persatuan semasa AGM nanti.

Pihak UPSI-Insider turut difahamkan terdapat beberapa persatuan pasti akan menjadi tumpuan di dalam pemilihan kali ini. Persatuan-persatuan ini dikatakan menjadi tumpuan kerana beberapa persatuan ini dikatakan antara persatuan yang elit dan pastinya telah melahirkan ramai MPP.

Di antaranya kita difahamkan bahawa ada juga diantara MT-MT persatuan yang sedia ada sudah mengumpulkan kroni-kroni untuk menguasai persatuan-persatuan ini. Malah persatuan-persatuan yang sedang berperang di antara MT nya akan menjadi perhatian.

UPSI-Insider pasti akan memberikan maklumat lebih lanjut mengenai pemilihan Persatuan akan datang. Apa-apapun yang menarik perhatian UPSI-Insider, semasa SMS kali ini terdapat beberapa seketriat yang seolah-olah mempromosikan diri daripada menjalankan tugas mereka dengan rasa bertanggungjawab. UPSi-Insider mengharapkan bagi sesiapa yang ingin berpolitik semasa SMS kali ini, berundurlah secara profresional kerana SMS bukan medan untuk anda berpolitik.

Halim Din.....

No comments:

Post a Comment