Sunday, May 3, 2009

Hangat: Siapa sebenarnya YDP ?????

Wartawan Upsi-insider semua tertarik dengan isu perebutan kuasa yang hangat berlaku di dalam persatuan-persatuan di UPSI. Maklumlah pemilihan MT-MT setiap Persatuan akan berlangsung tidak lama lagi. Ada desas desus beberapa Persatuan sekarang tengah bergolak terutama di peringkat dalaman. Ada sumber kuat mengatakan Persatuan yang sedang bergolak ini merupakan persatuan yang boleh dikatakan antara terbaik di UPSI.

Adalah beberapa puak di dalam persatuan-persatuan telah terbentuk menjelang pemilihan MT-MT baru semester akan datang..
Paling ditunggu-tunggu ialah pemilihan persatuan-persatuan yang sedang hot dikatakan berpecah dua. Misalnya ada satu pihak ini diketuai YDP manakala satu lagi Timbalan YDP.. Di satu Persatuan pula ada yang diketuai golongan konservatif yakni senior dan di satu pihak pula daripada golongan reformasi yakni junior...Sama-samalh bersama kami upsi-insider yang akan mendedahkan berita hangat pergolakan di setiap persatuan..Banyak wei maklumat mengenai hal ini...

DI KOLEJ pula perlantikan YDP, seorang wanita telah mencetuskan pertikaian dan keraguan di antara JMK-JMK di sebuah kolej di sini. Kebanyakan penghuni kolej ini agak terkejut dengan perlantik YDP baru yang dikatakan mereka sebagai satu kejutan terbesar. Malah beberapa orang JMK sendiri bagaikan tidak percaya perlantikan YDP baru ini sebagai satu kesilapan kerana banyak lagi yang layak. Menurut seorang Rakan Exco yang ditemui mengatakan perlantikan YDP baru ini akan memberi impak besar di dalam pengurusan kolej tersebut kerana ia bakal menyebabkan kroni-kroni YDP lama akan dipinggirkan. Menurut Rakan Exco yang hanya ingin dikenali sebagai MR M mengatakan beberapa JMK pasti akan terpaksa mengampu YDP baru kerana kebanyakan JMK-JMK kolej ini dulunya penyokong kuat YDP lama. Namun menurut MR M, YDP lama mempunyai kredebiliti yang kuat walaupun dituduh UPSIKINI mengelapkan duit. Hal ini kerana menurut MR M, YDP lama adalah seorang yang adil,bijak, telus dan jujur. Beliau juga dapat merasakan YDP baru ini seorang yang lembut dan belum teruji dan akan bakal berlaku penentangan di kalangan penyokong YDP yang lama.

Di dalam MPP pula bagaimana??? Isu siapa YDP MPP sudah pun senyap...Terbaru berkaitan isu Minggu Suai Kenal Pelajr Baru yang dikatakan mendapat bantahan kebanyakan mahasiswa terutama kerana perlantikan Izi dan Rashid di dalam MSK. Hal ini dikatakan UPSIKINI kononnya. Tetapi UPSI-INSIDER sendiri berasa tidak salah melantik Izi dan Rashid kerna mereka berdua berpengalaman dan berkrdebiliti di dalam menguruskan MSK ini. Jadi kepada Rashid dan Izi teruskan perjuangan anda.

Pihak UPSI-Insider pasti akan mewar-warkan cerita terbaru mengenai politik di UPSI...sama-samalah tunggu..

Kalau bukan kita siapa, kalau bukan sekarang bila?

No comments:

Post a Comment