Wednesday, February 16, 2011

Kenyataan Rasmi Saudara Adam Adli LMP..( bakal calon MPP UPSI)





okay..ini statement saya hari ini. saya telah bertemu dgn pegawai HEP yang bertanggungjawab terhadap kes saya jam 10 pagi td..ternyata, saya telah dianiaya oleh Pondan Bitara yang dengan sengaja mempergunakan pengaruh mereka untuk menganiaya saya. maka terletaklah bahan2 bukti didepan mata..yang jelas dan nyata, adalah kerja budak2 ni...bodoh!! mana ade org luar yang boleh akses MyUPSI..bangang!! nak halang saya bertanding ye?? kah kah kah..

terima kasih kepada pegawai HEP yg handle kes saya td atas sikap adil dengan memberi peluang secukupnya bagi saya membela diri.

kemudian, petang tadi, dengan gugup dan takut, Razik kata tak tahu menahu tentang kes ini bila disoal oleh saya petang tadi...kah kah kah..apsal korg nih?? takkan semua dah jangkit sindrom kecut??

hari ini..kita lihat di depan mata..betapa zalimnya pondan Bitara yang bertopengkan penjilat punggung universiti.. kalau anda selama ini persoalkan mana relevannya kami memperjuangkan keadilan dan menentang kezaliman..mana ada semua tuh di UPSI..mana pernah berlaku ketidakadilan...nah!!! hari ini, sejarah sudah tercipta..anda nilai sendiri apa yang kami juangkan..hari ini, saya menjadi mangsa pencacai Pondan Bitara...esok?? mungkin anda........buka mata anda!! fahami real politik!! mereka adalah hegemoni..mereka adalah golongan atasan elit yg menindas golongan mahasiswa marhaen!! anda masih mahu percaya kepada anak2 didik HEP yang dilatih untuk mempertahankan setiap kekhilafan Universiti???

ingat apa mereka lakukan ketika kes PTPTN..disaat kami bermandi keringat berpanas bawah matahari memperjuangkan suara anda, mahasiswa universiti pendidikan sultan idris..di mana mereka?? di bilik berhawa dingin, mengutuk kebangkitan suara anda...anda masih mahu percaya orang2 ini?? apabila isu PTPTN telah diselesaikan..secepat kilat, datang surat dari Kementerian mengatakan Razik lah yang memperjuangkan hak anda...tahik!!!!!!! anda masih mahu percaya??

kepada jentera2 Bitara..fikir balik..setiap hari anda berhempas pulas menggantung poster, banner, dl...apa yang anda dapat???? mereka hanya cari anda bila diperlukan..sebab bagi mereka, anda adalah BUDAK SURUHAN!!

kami hari ini...ISYTIHAR PERANG!!!! tapi, kepada calon2 Bitara..anda jangan lah risau..kami tak perlu tindas, aniaya, dan pijak orang lain...kami tidak sehina mereka2 yang telah mengkhianati saya...

undilah dengan bijak..nantikan kemunculan kami...kami anak muda!!! kami mahasiswa!!! kami wujud,kerana anda!! kami berkorban masa depan demi memperjuangkan kesusahan anda...masih lagi tak mahu buka mata!!

JADILAH MAHASISWA YANG PEDULI!!

10 comments:

  1. masyaAllah... mcm mna nk undi kalau kta-kata seorang pemimpin mcm nie.. Seorang pemimpin seharusnya byk bersabar dan berfikiran waras dalam mengeluarkan kata2...

    ReplyDelete
  2. mm..pendapat bakal MPP ni mungkin boleh dipertimbangkan, tetapi nampak sahaja bahasanya membuatkan saya berfikir panjang sama ada beliau layak jadi MPP atau tidak.

    ReplyDelete
  3. belum jadi MPP lagi dh mcm ni,kalau dah jadi nanti mcm mna pulak ye?kalau jadi PM usah ckp la.

    ReplyDelete
  4. bahasa melambangkan peribadi.... dan seorg pemimpin haruslah baik bicara DAN tingkah lakunya...

    ReplyDelete
  5. mcm ni nak jadi pemimpin...lupe kan lah....kalo pemimpin yang suke maki orang mcm pemimpin skendel seks, takde la aku nak terima....buat jahanam persatuan/ institusi/ negara je ade ar....

    ReplyDelete
  6. jadi mahasiswa perlu banyak bersabar....bukan begini caranya....AKTA AUKU masih sedang dibahaskan untuk diubah...

    ReplyDelete
  7. macam ni ke bahasa student UPSI?? mentaliti mcm budak tadika mana ntah..

    ReplyDelete
  8. Tgk la pemimpin mana yg jadi sifu diorg?? kalau bukan al-juburi.. terlampau taksub tak bertempat jdi cmnie la.. camnie nk jd pemimpin msa depan? haprak !!

    ReplyDelete
  9. Matilah kalau bakal pendidik mcm ni... Mencarut je lah anak2 muda nanti kat sekolah...

    ReplyDelete
  10. bakal cikgu ke macam ni?? rosak anak bangsa.

    ReplyDelete