Saturday, August 1, 2009

MPP Hilang masa kes H1N!

Tjg Malim- Di dalam kesibukan semua orang semasa kes H1N1, Halim Din sempat mendapat email daripada beberapa orang pelajar yang mengatakan terdapat beberapa orang MPP nampak tidak sibuk. Malah ada yang melarikan diri. Sesuatu yang menduka citakan apabila Halim Din mendapat email daripada beberapa orang yang mengatakan MPP yang melarikan diri ini seorang yang berani bercakap di depan orangnya sahaja tapi kalau di luar macam pondan.

Menurut maklumat yang boleh dipercayai, MPP yang melarikan diri ini dikatakan suka berfoya-foya dan suka sangat keluar serta susah hendak melihat pendiriannya. Ismail Abdul, pelajar semester 5 mengatakan MPP tersebut seorang yang pandai berpura-pura dan sering mengamalkan kronisme. Malah menurut seorang lagi pengirim email yang dikenali sebagai Rashid Manan mengatakan selepas beberapa hari kejadian kuarantin H1N1, MPP yang melarikan diri ini dilihat berfoya di luar dan berseronok sedangkan banyak yang sakit pada masa tersebut.

Halim Din pun tidak faham sangat dengan perangai MPP yang tidak mempunyai pendirian ini. Malah MPP ini turut dikatakan kaki perempuan dan buaya darat. Sesuatu yang menghairankan bagaimanakah "Kumang Menyarung" ini boleh terpilih sedangkan sikap dan kepimpinannya sangat lemah. Bagi Halim Din sendiri, ia merupakan kerugian kepada semua kerana sikap sambil lewa MPP ini. Nasib baik lah menurut seorang pelajar yang dikenali sebagai Fatin Ahmad semasa kes kuarantin ini, MPP seperti Adriyani, Zulhelmi, Armadi, dan lain-lain sanggup turun padang sedangkan MPP yang seorang ini hilang entah ke mana.

Mungkin ramai yang tertanya-tanya bahawa siapakah MPP yang dimaksudkan oleh Halim Din. Dia sekarang sedang mengikuti pengajian dalam semester 7 dan pemilihannya juga sering dipertikaikan kerana kroni nya yang banyak. Seperti kata orang, siapa makan cili dia yang rasa pedas..

Halim Din: Kroni banyak tak guna kalau kerja tak buat dan lepas itu berfoya dengan orang lain di waktu orang lain susah....kesian UPSI dapat MPP sedemikian. Tapi dia ni seperti kumang menyarung. Baik di luar tapi di dalam entah macam mana....

No comments:

Post a Comment